[聽英文歌曲學英文] AS LONG AS YOU LOVE ME 只要你愛我 (小賈斯汀)




As long as you love me [3x]

We're under pressure,(我們愛得如此壓力)
Seven billion people in the world trying to fit in (七十億人等著看好戲)
Keep it together,(所以緊緊與我相扣)
Smile on your face even though your heart is frowning (frowning)(即使感到生氣也要面帶微笑)
But hey now (hey now), you know, girl (know girl),(但女孩, 你知道的)
We both know it's a cruel world(這是一個如此殘酷的世界)
But I will take my chances(但我一定抓緊著機會)

As long as you love me(只要你愛我)
We could be starving, we could be homeless, we could be broke
(我們可以忍受飢餓, 我們可以流浪, 我們可以落魄)
As long as you love me(只要你愛著我)
I'll be your platinum, I'll be your silver, I'll be your gold
(我會成為你的星星, 我會成為你的銀河, 我會成為你的驕傲)
As long as you lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-love me (love me)
As long as you lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-love me (love me)
(只要你愛我)

I'll be your soldier,(我會成為你的戰士)
Fighting every second of the day for your dreams, girl(為你的夢而戰)
I'll be your Hova (我會成為你最完美的型男)
You could be my Destiny's Child on the scene girl (你會是我最崇拜的女神)
So don't stress (don't stress), don't cry (don't cry), we don't need no wings to fly
(所以, 別感到壓力, 別哭, 我們還要一起振翅飛翔)
Just take my hand (只要握著我的手就好)

 ◆我們著重在 as long as 和  as soon as 的意思與句型介紹

   as long as, 如果有簡單的中文意思表達, 是 "只要..." 
    (as long as後面只接現在簡單式)
                          
     e.g. As long as I 'm here, you can count on me. (只要我在這裡, 你就可以依靠著我)

   有時, 他在句子中又可以表達"強調"的意謂,
    e.g. My sister can talk on the phone as long as 3 hours! 
    (我姊姊可以講電話長達三個小時!) 表達時間的長度令人驚訝或想加強語氣, 可以這麼使用

   as soon as, 意思是要表達某一件事情發生時, 另外一個動作就會立即完成
   Something happens immediately, another action is completed.

   e.g.  I'll call you as soon as I arrive home. (我一到家就會打給你)
           是謂arrive home發生時, 立即call you.
           中文簡稱 : 一...就...


   ================================================
    ◆ 歌詞中還有很多有趣的單字

         starving 飢餓的
         homeless 無家可歸的人 ; 遊民

         Hova 其實是rap歌手Jay-Z暱稱
         Destiny's Child 是美國R&B女團
         Platinum 白金 / silver 銀 / gold 金, 
  但這裡歌詞用這樣直翻的解釋有一點點奇怪, 所以我們利用歌詞想表達的意思做一些想像囉!







留言

這個網誌中的熱門文章

[易混淆單字群] SELFIE /SELFISH 自私自拍傻傻分不清楚

[動詞片語] LOOK UP / BLOW UP / BREAK UP